30 år

0kommentarer

Ja igår fyllde jag 30 år , fick massa fina blommor & toksnygga örhängen från Rock by Sweden . 
Två fina prydnadsälvor av min mormor & morfar! 
Fick en riktigt efterlängtad present av min sambo , mina barn , svärföräldrar , pappa & syskon .
 
Hoppa Fallskärm och inte nog med det så vart det redan IDAG!
Så tänka va inte så mycket att tänka på ;-) 
 
Så i morse kl 08:00 var vi på väg mot Gryttjom, Stockholms Fallskärmsklubb för att få uppleva en dröm ja haft i flera år . 
Höll nerverna på plats riktigt länge det var först i planet känslorna började hoppa kring lite , vart grinfärdig , skräckslagen , förväntansfull, panikslagen , sjukt glad, nervös om vart annat ! 
 
Jag tänker inte ens försöka förklara känslorna när jag satt där i öppningen på planet 4000 meter upp .. för att kastas ut i ett fritt fall  som varade i ca 45-50 sek , i en hastighet på 200km/h innan skärmen fälldes ut. 
Det jag kan säga är MAXAT! DÖDSÅNGEST ! SÅ JÄVLA HÄFTIGT! GRYMT! 
 
Det måste upplevas för att man ska förstå ..  Det jag gjorde var mäktigt ! Helt otroligt .. 
 
På väg till Gryttjom kom jag att minnas då jag var 5 år , sprang med en plast-påse på ryggen ned för en backe & önskade att jag kunde flyga ! 
Idag fick jag flyga !!! 
 
Jag fick både falla & flyga ! ORDENTLIGT ..  Att lita på en vilt främmande människa, i en situation så som var  sjukt galen ! 
 
En vän skrev till mig att jag var en : IDIOTDÅRE!! 
HAHAHAHHAHA! 
 
Ja nog kan jag hålla med om det de är bara en dåre som gör detta .... ;-) Och sånna som älskar att berika livet med galna saker .. 
 
Det här är att leva livet för mig ! 
Idag 30 år gammal fick jag som min morfar sa ett fantastisk hopp ut i livet! 
 
Fick även ett annat råd på vägen som jag verkligen tog till mig : "  idag är du en ängel,allt det gamla lämnar du kvar där uppe,o kommer ner till 2 underbara barn o make" 
 
Ja om inte annat så skrek jag ut det gammla där uppe ;-) 
 
 
Idag kan jag säga att jag fick en ordentligt spark i känslolivet på ett skräckfyllt men bra sätt ! Idag älskar jag livet! 
 
Tack !! 
 
( En annan present som passar sig utmärkt efter att ha chockat kroppen totalt var att jag fick en Spa upplevelse av Bibbi  på torsdag inkluderat. barnvakt)  Tro mig jag längtar ! =) 
 
 
Här kommer några bilder som Rasmus tog innan vi stack iväg : 
 
Måste bara skaffa dessa brillor till vardags ;-) 
 
 
 
O lite från landningen :-)
 
 Filmen som fotografen som hoppade med fixade ihop .. =) 
 

Kommentera

Publiceras ej