Äntligen start på ridskolan

0kommentarer

Som Izack väntat ... Han visste ju inte riktigt vad det innebar .. Trodde ju bara han skulle få rida som på furuvik typ , ett varv m ledare sen klart !
När vi kom till ridskolan fick jag mig några tårar i ögonen oxå .. Tänk att jag gick där och tog mina första lektioner med min pappa då jag var 7 år . Allt var sig likt ... Förrutom att ett ridhus kommit på plats nu och hästarna byts ut ;-)

Förväntans fullt stod vi och väntade på upprop & häst utdelningen i sadelkammaren . Izack fick en liten shettis vid namn Emil , så jäkla söt !

I ridhuset satt han upp helt orädd och bad mig & Pär att gå och sätta sig , han klarade sig fint med tjejen som ledde hästen tyckte han .

Ridläraren frågade barnen hur de tror man startar , stannar & svänger hästen ... Izack var snabb med svar och förslag totalt oblyg , vi satt stolta och tittade på honom .. Jag & Pär !!! Izack satt stolt och glad där på häst ryggen , han fullkomligt strålade !
Så kul att han verkligen lyssnade på vad dom sa , försökte hålla tyglarna som man skulle , svänga och stanna .. Han hade fullt upp ;-)

De hade ca 35 min lektion , den gick snabbt och lite surmulen Izack hoppade av ... Muttrade om varför han inte fick rida längre ! Men sen glad igen då vi förklarade att vi kommer tillbaka nästa vecka . Då klappade han om lilla Emil , sen åkte vi hem igen .
Lyckat !! :-D

Kommentera

Publiceras ej